وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

الهی ...

الهی ، اگر یک بار دلم را بشکنی ، از من چه بشکن بشکنی .

الهی ...

الهی ، آکنده از عبارات اصطلاحاتی ام ، که حجاب معرفت شهودی شده اند . خوشا مطایایی که با قلب بی رنگ ، حامل عطایایت شده اند !

الهی ...

الهی ، آن که سرمایه دارد و از آن بهره نمی برد ، از گدا گرفتار تر و بیچاره تر است .

دعوت خزعلی از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری


دعوت خزعلی ازآقای هاشمی رفسنجانی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری+ سند
  یکی از حامیان حلقه فتنه 88 در داخل کشور با دعوت از هاشمی برای نامزدی ریاست جمهوری سال 92 ، وی را مناسب ترین فرد برای انتخابات پیش رو می داند.

به گزارش ایتنا و به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مهدی خزعلی که به دلیل جرائمی چون تبلیغ علیه نظام و انتشار مطالب غیر واقعی علیه مسئولان نظام،محکومیتهای مختلفی را در پرونده قضایی خود دارد با اظهار نظر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و با رد نظر قبلی خود مبنی بر کارایی اصلاح طلبان برای ریاست دولت پیش رو، هاشمی رفسنجانی را بهترین گزینه معرفی کرد.

تصویر در ادامه مطلب ... .

ادامه مطلب ...

پدرم از همه اصلاح طلبان متنفر است


فرزند یکی از فتنه‌گران با سابقه:
پدرم از همه اصلاح طلبان متنفر است
  فرزند یکی از فتنه‌گران با سابقه با اشاره به قدرت طلبی‌های تعدادی از فتنه‌گران مطرح، گفته است که پدرش خیلی پیش از اتفاقات سال 88، این افراد را شناخته بود.

به گزارش ایتنا و به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فرزند یکی از فتنه‌گران با سابقه با اشاره به قدرت طلبی‌های تعدادی از فتنه‌گران مطرح، گفته است که پدرش خیلی پیش از اتفاقات سال 88، این افراد را شناخته بود و حالا هم معتقد است که لازمه برگشتن مقتدرانه او به صحنه سیاسی و نجات کشور(!)، مشخص شدن حق همه اصلاح‌طلبان به نسبت سرمایه‌گذاری که کرده‌اند و آسیب‌هایی که دیده‌اند و تعیین تکلیف همه آنها است.

یکی از مرتبطین با مشاور فراری یکی از سران فتنه (اردشیر امیرارجمند) اظهار داشته است:«محسن.ن از قول پدرش ادعاهایی علیه شخصیت‌های اصلاح‌طلب مطرح کرده است که در صورت ... .

ادامه مطلب ...

گفتگو با هومن سیدی بازیگر سینما و تلویزیون


هومن سیدی از روایت نا تمام یک فصل معلق می گوید
  هومن سیدی بازیگر و کارگردان این روزها با ترکیبی از بازیگران سینما و تئاتر مشغول تمرین متنی است که خودش آن را نوشته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هومن سیدی بازیگر و کارگردانی است که بعد از ایفای نقش در فیلم یک تکه نان به دنیای حرفه ای بازیگری معرفی شد. او که هم خودش و هم همسرش بازیگر هستند، این روزها با ترکیبی از بازیگران سینما و تئاتر مشغول تمرین متنی است که خودش آن را نوشته است. این متن «روایت ناتمام یک فصل معلق» نام دارد و قرار است 30 شهریورماه در کافه اصلی تئاتر شهر اجرا شود.

ادامه مطلب ...

دست‌نوشته‌های برخی از سران جنبش عدم تعهد از حضور در ایران+ عکس


دست‌نوشته‌های برخی از سران جنبش عدم تعهد از حضور در ایران
گرمای محبت و احترام مردم ایران به جد خارق العاده است + تصاویر دست نوشته ها
  مقاماتی که به منظور شرکت در اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به ایران سفر کردند، همگی از میهمان‌نوازی و پذیرایی گرم مقامات و مردم ایران به حیرت آمده‌اند، به طوری که می‌توان آن را در دست‌نوشته‌های آن‌ها از اقامت در هتل‌های تهران به وضوح دید.

به گزارش ایتنا به نقل از  سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در طول حضور خود در ایران به طور کامل از وضعیت‌ میهمان‌نوازی و پذیرایی، راضی بوده و تنی چند از آن‌ها خرسندی خود را به صورت دست نوشته‌هایی ابراز کرده‌اند.

نخست‌وزیر نپال

فرصتی مناسب برای بنده بود تا در طول حضور خود در تهران در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در هتل بین‌المللی استقلال، اقامت داشته باشم. این هتل، آرام، راحت و تمیز بود. غدا مناسب بود و خدمات بسیار عالی و مکان بسیار زیباییی است.

متشکرم

بابورام بهاتارای

نخست‌وزیر دولت نپال

تصاویر در ادامه مطلب ... .


ادامه مطلب ...

12 نکته اخلاقی از شیخ رجبعلی خیاط

۱۲ نکته اخلاقی از شیخ رجبعلی خیاط
  نویسنده این وبلاگ در تازه ترین مطلب 12 نکته اخلاقی از عارف واصل، شیخ رجبعلی خیاط منتشر کرده است که تقدیم کاربران گرامی می شود.
به گزارش ایتنا به نقل  باشگاه شبانه، وبلاگ شیخها در آخرین یادداشت نوشته است؛

نکته1- اگر ما به قدر ترسیدن از یک عقرب، از عِقاب خدا بترسیم، عالَم اصلاح می شود

نکته2- تو برای خدا باش، خدا و همه ملائکه اش برای تو خواهند بود. «مَن کانَ لله، کان الله لَه

نکته3- سعی کنید صفات خدایی در شما زنده شود؛ خداوند کریم است، شما هم کریم باشید. رحیم است، رحیم باشید. ستاّر است، ستار باشید...

نکته4- دل جای خداست، صاحب این خانه خداست. آن را اجاره ندهید.

نکته5- کار را فقط برای رضای خدا انجام دهید، نه برای ثواب یا ترس از جهنّم.

نکته6- اگر انسان علاقه ای به غیر خدا نداشته باشد، نفس و شیطان زورشان به او نمی رسد.

نکته7- اگر کسی برای خدا کار کند، چشم دلش باز می شود.

نکته8 - اگر مواظب دلتان باشید و غیر خدا را در آن راه ندهید، آنچه را دیگران نمی بینند شما می بینید. و آنچه دیگران نمی شنوند، شما می شنوید.

نکته9- هرکاری می کنید نگویید: من کردم، بگویید: «لطف خداست». همه را از خدا بدانید.

نکته10- نفس امّاره را مهار کنید و با آن مخالفت کنید.

نکته11- به سادات احترام بگذارید، و آنان را در هر مرتبه و منزلتی هستند گرامی بدارید.

نکته12- انسان هرقدر به دستورات پروردگار عمل کند، به همان اندازه به خدا نزدیک می شود.

لیبی کشته شدن سفیر آمریکا در این کشور را تأیید کرد

لیبی کشته شدن سفیر آمریکا در این کشور را تأیید کرد
وزارت کشور لیبی کشته شدن سفیر آمریکا در حمله معترضان به کنسولگری واشنگتن در شهر بنغازی لیبی را تأیید کرد.
به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از فارس، «ونیس الشارف» معاون وزیر کشور لیبی به خبرگزاری فرانسه گفت: سفیر آمریکا و سه کارمند دیگر سفارت در حمله دیشب به کنسولگری آمریکا در بنغازی کشته شدند.

ادامه مطلب ...

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان‌های مازندران

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان‌های مازندران
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در راستای مقابله با جرائم و پیشگیری از جرم در سطح شهرستان‌های استان مازندران به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از پایگاه خبری پلیس استان مازندران، عطا‌الله غلام‌نژاد افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و کنترل محورهای مواصلاتی با حضور فعال پلیس‌های تخصصی و دیگر عوامل انتظامی در مرداد ماه سال جاری در سطح شهرستان‌های استان به مرحله اجرا درآمد.

این مسئول بیان کرد: ماموران در همین ارتباط با شناسایی و دستگیری 209 متهم به تهیه و توزیع مواد مخدر و 12 باند تهیه و توزیع مواد در ... .

ادامه مطلب ...

باز هم حمله به بسیجی آمر به معروف!+عکس

باز هم حمله به بسیجی آمر به معروف!+عکس
عامل امر به معروف و نهی از منکر (برادر بسیجی امیر حسین وظیفه، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال ) دیشب به دلیل درگیری با پنج تن از ارازل اوباش و مزاحمین نوامیس مردم به شدت از ناحیه سر و صورت اسیب دیده و حال او وخیم است.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از رجانیوز، وی که دیشب در حال عبور از منطقه سعادت اباد تهران بود متوجه تجمع و ایجاد مزاحمت پنج نفر از ارازل و اوباش که در حالت مستی مزاحم نوامیس مردم شده بودن می شود. وی به صورت شدیدی از طرف این پنج تن مورد ضرب و شتم قرار میگیرد.

اکنون این دانشجو در بیمارستان بقیه الله بستری هست و حال وی بخیم گزارش شده است.  عکس در ادامه مطلب ... .
 
ادامه مطلب ...

حمایت رفسنجانی از دروغی که فتنه‌گران هم جرات تکرار آن را ندارند

حمایت رفسنجانی از دروغی که فتنه‌گران هم جرات تکرار آن را ندارند/ کلیدواژه«انتخابات آزاد» جایگزین «صیانت از آرا»شد
هر چقدر برخی از سیاسیون تلاش می‌کنند تا عملکرد هاشمی در جریان فتنه 88 را کمرنگ کنند و آن را از خاطره افکار عمومی حذف کنند، خود رئیس مجمع تشخیص مصلحت با سخنرانی‌های پرتعداد خود همچنان بر مواضع حمایت‌آمیزش از براندازان و فتنه‌گران تاکید می‌کند و صراحتا از دروغ بزرگ تقلب دفاع می‌کند تا نشان دهد که هاشمی 91 همان هاشمی 88 است که در آخرین نماز جمعه‌ای که در تهران خواند، جماعت برانداز برایش سوت کشیدند و کف زدند.
به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از رجانیوز، هاشمی رفسنجانی " در دیدار اعضای شورای انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران با تأکید مجدد بر مواضع چندی قبل خود گفت: «برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.»

هاشمی روز ۲۵ تیرماه هم در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز، همین مواضع را بیان و عنوان کرده بود: «برگزاری قانونی، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آینده ریاست جمهوری، اعتماد و امید را بیش از پیش در عرصه عمومی، گروه‌ها و نیروهای وفادار به انقلاب و قانون اساسی جاری خواهد ساخت و از این طریق می‌توان امیدوار بود تا دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گردند.»

اگر چه برخی فعالان سیاسی معتقدند که اینگونه سخنان هاشمی نوعی "غُر" سیاسی است که به دلیل رویگردانی مردم از وی به دلیل عملکردش بیان می‌شود اما به نظر می‌رسد نباید از رویکرد این روزهای هاشمی و دوستانش به سادگی گذشت؛ زیرا اصرار رئیس مجمع تشخیص مصلحت بر پیش کشیدن موضوع «انتخابات آزاد» و زمینه سازی برای بازگشت آرام فعالان فتنه ۸۸ از پروژه‌ای حساس حکایت دارد که ... .

ادامه مطلب ...

ساخت زیرگذر میدان امام(ره) ساری مشاور گرفت

ساخت زیرگذر میدان امام(ره) ساری مشاور گرفت
عضو شورای شهر ساری گفت:‌ شهردار ساری پیشنهاد احداث زیرگذر در میدان امام (ره) را به شورا داده بود که انتخاب مشاور برای این طرح در شورا مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از فارس"مهدی رضایی‌فرح‌آبادی در جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری اظهار داشت: چرخه محرکه کارکنان شهرداری ساری در حوزه اجرایی و اداری به حرکت درآمده و اثرات آن را در شهر می‌بینیم.

وی متذکر شد: احداث چند کانال در حوزه آب گرفتگی به طور همزمان شروع شده که قابل ارزش است.

این مسئول با اشاره به اینکه خط کشی محل عبور عابر پیاده در سطح شهر و به ویژه در مقابل درهای ورودی مدارس انجام شود، گفت:‌ این کار در بعضی مناطق انجام شده، اما کیفیت رنگ‌ مناسب نیست و البته محدودیت‌های زیادی هم برای خرید رنگ وجود دارد.

رضایی‌فرح‌آبادی با تاکید بر روان‌سازی ترافیک شهری و ارائه راهکار با امکانات موجود، بیان داشت:‌ حضور پلیس در ... .

ادامه مطلب ...

دلم چون لاله می سوزد ز داغ حضرت صادق (ع)

به گزارش باشگاه شبانه، وبلاگ سفیر دوستی در آخرین پست نوشته است

دلم چون لاله می سوزد ز داغ حضرت صادق (ع)
 
به مناسبت شهادت امام صادق(ع) شعری در همین رابطه در وبلاگ سفیر دوستی منتشر شده که خواندنش خالی از لطف نیست.


لبالب شد ز خون دل ایاغ حضرت صادق

دلم چون لاله مى سوزد ز داغ حضرت صادق

چو در خاک مدینه ... .                          

ادامه مطلب ...

انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم 24 خرداد برگزار می‌شود

در اجرای قانون انتخابات
انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم 24 خرداد برگزار می‌شود
به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند انتخابات اولین میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه برای انتخاب 4 نماینده همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه بیست وچهارم خرداد ماه سال یکهزارو سیصدو نود و دو (24/3/1392) برگزار می گردد.
به گزارش ایتنا به نقل ازاصولگرا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش ، با صدور اطلاعیه شماره یک ، روند اجرائی انتخابات آتی را رسماً آغاز کرد. بنا بر این گزارش متن کامل این اطلاعیه که برای اولین بار در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (1)

ستاد انتخابات کشور

به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند انتخابات اولین میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه برای انتخاب 4 نماینده همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه بیست وچهارم خرداد ماه سال یکهزارو سیصدو نود و دو (24/3/1392) برگزار می گردد.

اسامی حوزه های انتخابیه وتعداد نماینده مورد نیاز هریک ، عبارتند از:

1- دماوند وفیروزکوه - یک نماینده

2- ایلام ، ایوان ، شیروان و ... .

ادامه مطلب ...

الهی ...

الهی ، اگر چه درویشم ، ولی داراتر از من کیست ، که تو دارایی منی .

چه لذتی دارد حجاب؟

چه لذتی دارد حجاب؟
  چه لذتی دارد حجاب به نقل از راسخون
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که چشمشان به دنبال خوش‏رنگ‏ترین زن‏هاست را مى‏زند.
نمى‏دانید چقدر لذت‏بخش است وقتى وارد مغازه‏اى مى‏شوم و مى‏پرسم: آقا! اینا قیمتش چنده؟ و فروشنده جوابم را نمى‏دهد؛ دوباره مى‏پرسم: آقا! اینا چنده؟ فروشنده که محو موهاى مش‏کرده زن دیگرى است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمى‏بیند. باز هم سؤالم بى‏جواب مى‏ماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون مى‏آیم.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى ... .
ادامه مطلب ...

Israel Regime Should Reconsider Decision about NAM Members’ ...

UN envoy:

Israel Regime Should Reconsider Decision about NAM Members’ Ministers

The UN Middle East envoy on Sunday urged Israel to reconsider its decision to bar four foreign ministers and ambassadors from attending a conference in Palestine.

"I regret the decision by the Israel to bar the Foreign Ministers of Bangladesh, Cuba, Indonesia and Malaysia access to the West Bank to attend the extra-ordinary meeting of the Non-Aligned Movement’s Committee on Palestine," said Robert Serry in a statement.

"Denying the Palestinian Authority the ability to engage with members of the International Community in Area, is yet another step that contradicts the credibility of the Oslo arrangements, which affirm the Palestinian right of self-government, I call upon the Government of Israel to reconsider its decision" said Serry.


Israel denied entry to the envoys because their countries do not have diplomatic ... ..

ادامه مطلب ...

حضور بان کی مون در ایران یک نه بزرگ به آمریکا بود

حضور بان کی مون در ایران یک نه بزرگ به آمریکا بود
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت ضمن تبیین سیاست های آمریکا برای ناتوان جلوه دادن ایران در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: حضور بان‌کی‌مون در ایران به شکست آمریکا در اجرای سیاست‌های استعماری اش منجر شد. (به گزارش ایتنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران)

مهدی امیریان دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: بدون تردید از مهمترین تحولات منطقه در مسئله سوریه مشاهده می‌کنیم که مخالفان محور مقاومت در تلاش هستند تا نظام سوریه را به سرنگونی بکشانند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: بنابراین بدیهی است که در راس استکبار جهانی آمریکا فشار زیادی را ازسوی رژیم صهیونیستی متحمل شود به این خاطر که نتوانسته‌اند با همه تلاش‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و در دست داشتن نهادهای بین المللی، موفقیتی در سوریه کسب کند.

وی تصریح کرد : با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا احزاب آمریکا عملکرد یکدیگر را نقد می‌کنند هرچند عملکرد سیاست‌مداران دموکرات و جمهوی‌خواه با یکدیگر در اجرای سیاست استعماری آمریکا تفاوتی نمی‌کند و امریکا بداند که اگر به فکر بقای خود است باید از فرمانبداری صهیونیست‌ها دست بردارد.

امیریان در پایان خاطرنشان کرد: حضور دبیر کل سازمان ملل نه بزرگی به امریکا است و آمریکا باید بداند که افکار عمومی جهان با آگاه شدن دیگر زیر سیاست‌های استعماری آمریکا نخواهند رفت و آمریکا باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند.

"سجیل " خط شکن موشک های ایرانی

"سجیل " خط شکن موشک های ایرانی
موشک سجیل به دلیل سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب، اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و خط شکن موشک‌های ایرانی بشمار می‌رود.
به گزارش ایتنا و به نقل از  خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آغاز تحریم‌ها، با توجه به نیاز کشور در ارتقاء سطح فناوری‌های تسلیحاتی، ایجاد توان دفاعی موشکی در دستور کار قرار گرفت.

از اواخر دهه 70، با تأسیس سازمان هوافضا در وزارت دفاع، تلاش‌ها در این زمینه طی دو مرحله شامل طرح‌ریزی برای ساخت موشک سوخت مایع و موشک سوخت جامد آغاز شد.

ابتدا مطالعه و تحقیق در زمینه ساخت موشک سوخت مایع شروع و بسترسازی برای تولید آن فراهم آمد که نتیجه اولیه تحقیقات راه‌اندازی خط تولید موشک‌های زمین به زمین سوخت مایع بود. ... .

ادامه مطلب ...

Iran, Different from What Western Media Broadcast

Iran, Different from What Western Media Broadcast

An expert in Zimbabwean delegation said: “Iran is much different from what it seems in the western media propaganda.”

In an exclusive interview with NAM news agency, a Zimbabwean expert who has traveled to Iran for the first time, said: “unlike western media propaganda, Iranian nation are hospitable and friendly", NAM news agency reported.


Being astonished by the orderliness of this summit, he reiterated: “convening the XVI NAM summit is a proof to the power of Iran in gathering countries to contribute toward settling regional and international conflicts.”


He appreciated Iranian officials for holding such a stable and serene meeting and introduced Iran as the new emerging power of the world.

Supreme Leader’s Inaugural Speech at 16th NAM Summit

Supreme Leader’s Inaugural Speech at 16th NAM Summit

 The following is the full text of Ayatollah Khamenei’s inaugural address delivered on August 30, 2012 at the 16th Non-Aligned Summit in Tehran, NAMNA reported.

In the Name of Allah, the Beneficent, the Merciful


All praise belongs to Allah, the Lord of the Two Worlds, and may peace and blessings be upon the greatest and trustworthy Messenger and on his pure progeny, his select companions, and all the prophets and divine envoys.


I welcome you honorable guests, the leaders and delegations representing the member states of the Non-Aligned Movement, and all the other participants of this great international summit.


We have gathered here to continue a movement with God’s guidance and assistance and to revive it on the basis of the... .

ادامه مطلب ...

شانزدهمین اجلاس سران کشور های عضو جنبش عدم تعهد پایان یافت

اخبار روز پایانی اجلاس عدم تعهد و حواشی آن؛
شانزدهمین اجلاس سران کشور های عضو جنبش عدم تعهد پایان یافت
سند شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با رای اکثریت قاطع اعضای این جنبش تصویب شد.

انتشار بیانیه تهران در آخرین روز کاری اجلاس

معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه از انتشار بیانیه تهران در اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.

مهدی آخوندزاده معاون بین‌الملل وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس تهران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، از انتشار بیانیه تهران خبر داد.

ادامه مطلب ...

نم ،نمایشی هیجان انگیز از دیپلماسی بین المللی

روزنامه آلمانی:

نم ،نمایشی هیجان انگیز از دیپلماسی بین المللی / آمریکا از ایران سیلی خورد

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای" در تحلیلی از نشست نم گزارش داد: تهران با برگزاری باشکوه اجلاس نم، تمام تلاش های غرب برای منزوی کردنش را شکست داد و بی تاثیر بودن تحریم را به اثبات رساند.

به گزارش ایتنا و به نقل از سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در این اجلاس، 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد حضور داشتند که نشان دهنده اهمیت بالای آن است و شکست تحریم های ضد ایرانی محسوب می شود.

از سوی دیگر، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هم علی رغم فشارهای اسرائیل و آمریکا به تهران آمد.

سفر مرسی به تهران و از سر گیری روابط ایران و مصر بعد از سالها نیز از نکات برجسته دیگر برگزاری این اجلاس بود.

"فرانکفورتر روند شای" در ادامه گزارش خود آورد؛ ایران نشست غیر متعهدها را در حد عالی برگزار کرد.

در پایان این گزارش آمده است؛ با ریاست ایران بر جنبش غیر متعهدها دست ایران برای مقابله با فشارهای غرب بازتر شده و امکان دور زدن تحریم ها افزایش خواهد یافت.

بان کی مون از سفر خود به ایران دفاع کرد

در واکنش به خشم آمریکا و اسرائیل؛
بان کی مون از سفر خود به ایران دفاع کرد
دبیرکل سازمان ملل روز جمعه ضمن دفاع از سفر خود به ایران گفت از این سفر برای پیشبرد دیپلماسی استفاده کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی مون هنگام توقف در دوبی در مسیر بازگشت از ایران به این خبرگزاری گفت: من به قدرت دیپلماسی و گفتگو و تعامل اعتقاد دارم. این دقیقا همان چیزی است که در جریان سفر به تهران انجام دادم.

وی، اتهامات آمریکا و رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه با حضور در اجلاس عدم تعهد بازیچه دست تهران قرار گرفته، رد کرد.

وی گفت: فکر می‌کنم این مسئله نباید اینقدر جنجالی شود. من به عنوان دبیرکل سازمان ملل وظیفه دارم با تمام کشورهای عضو سازمان تعامل داشته باشم.

قبل از این نشست واشنگتن تصریح کرد که از بان کی مون خواسته این اجلاس را تحریم کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با "اشتباه" خواندن سفر به تهران، از دبیرکل سازمان ملل خواسته بود که سفرش را به تهران لغو کند.

اما بان کی مون به این حرفها توجهی نکرد.