وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

صف کاندیدای ریاست جمهوری درب دفتر علامه مصباح

صف کاندیدای ریاست جمهوری درب دفتر علامه مصباح
اگرچه علی لاریجانی بخاطر نشستن بر جایگاه ریاست قوه مقننه و ضروت حفظ شان روسای قوا از سوی همگان، شب گذشته با دست رد حضرت علامه مصباح یزدی مواجه نشد و موفق به دیدار با معظم له گردید اما حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت برخی دیگر از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از جمله محمدباقر قالیباف و محسن رضایی تا کنون موافقت نکرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از بی باک، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته راس ساعت 22 با حضرت علامه مصباح یزدی در قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار بی باک، این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامید که نیم ساعت آن جلسه بصورت خصوصی برگزار شد که در این دیدار علامه مصباح یزدی مطالبی را به رئیس مجلس تذکر داده اند.

مسئول دفتر علامه مصباح یزدی به خبرنگار بی باک گفت: از سوی دیگر حضرت علامه مصباح یزدی با درخواست وقت ملاقات محسن رضایی دیگر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم، موافقت نکرد.

محمد باقر قالیباف دیگر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم نیز که چندی پیش برای دیدار با علامه مصباح یزدی درخواست وقت ملاقات کرده بود، موفق به این دیدار نشد.

حضرت علامه مصباح یزدی چندی پیش در سخنانی صریح و در انتقاد از برخی سوء استفاده ها در انتخابات اخیر مجلس تصریح کرد: ... .

ادامه مطلب ...

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات مازندران منصوب شد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات مازندران منصوب شد
دبیر شورای نگهبان، سید‌جعفر حسینی‌نیا علم‌داری را به عنوان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مازندران منصوب کرد

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از فارس " با حکم آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مازندران معرفی شد.

در حکم آیت‌الله جنتی خطاب به سید‌جعفر حسینی‌نیا آمده است نظر به مراتب تعهد و شایستگی‌های جنابعالی، با توجه به مسئولیت‌های خطیر شورای نگهبان به نام پیشنهاد معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مازندران منصوب می شوید.

در حکم آیت‌الله جنتی آمده است: شایسته است در اجرای منویات مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از توان نیروهای موجود و ... .

ادامه مطلب ...

در چهار ماهه امسال46 نفر در دریای مازندران غرق شدند

در چهار ماهه امسال46 نفر در دریای مازندران غرق شدند
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان مطلب فوق افزود :هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری جهت گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می کنند که برخی از آنها بازگشتی خوشی ندارند.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از ایسنا "دکتر علی عباسی ؛ شنا در خارج از طرح های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن،عدم آشنایی با فن شنا ، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر را از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست و افزود:متاسفانه از ابتدای سالجاری تا تاریخ 24 تیر تعداد فوتی های ناشی از غرق شدگی 46 نفر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2درصد کاهش داشته است .

وی تصریح کرد: از این تعداد 42 نفر مرد و 4 نفر زن بوده و شهرستان های محمود آباد با 12 مورد و ساری با 8 مورد فوتی بیشترین و چالوس با یک مورد کمترین آمار را داشته است .

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه بیشتر مغروقین از قشر جوان ، غیر بومی و مسافر می باشند لذا به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

وی در خاتمه آمار غرق شدگی مازندران در سال 1381 را 209 نفر ، 1382 تعداد 218 ، سال 1383 تعداد 256 ،سال 1384 تعداد 222 نفر ،سال 1385 تعداد 189 نفر ،سال 1386 تعداد 171 نفر ، سال 1387 تعداد 243 نفر ، سال 1388 تعداد 193 نفر ، 1389 تعداد 188 نفر و سال 1390 تعداد 146 نفر اعلام نمود .

آغاز برداشت محصول برنج در شهرستان میاندرود

آغاز برداشت محصول برنج در شهرستان میاندرود
مدیر جهاد کشاورزی میاندرود از آغاز برداشت محصول برنج در شهرستان میاندرود خبر داد.

به گزارش  ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از فارس"سید شبر موسوی با اشاره به کشت برنج در سطح 7 هزار و 664 هکتار از راضی این شهرستان از آغاز برداشت این محصول در اراضی این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود اضافه کرد: از این سطح زیر کشت 5 هزار و 100 هکتار زیر کشت ارقام پرمحصول رفته و همچنین 2 هزار و 564 هکتار نیز به انواع برنج محلی اختصاص یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های اخیر کارهای خوبی برای مکانیزه کردن کشاورزی در این استان انجام گرفته، خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین بهره‌برداران بخش کشاورزی و کارشناسان و مروجان این اداره وجود دارد.

موسوی سطح زیر کشت این محصول در میاندرود را قابل توجه اعلام و پیش‌بینی کرد 48 هزار هکتار محصول برنج از زمین‌های شالیزاری این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به نقش مواد غذایی در خودکفایی و قطع وابستگی به واردات و همچنین اهمیت میاندرود در این بخش بر تلاش و همکاری بیشتر در بخش کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.

چرا حضرت امام(ره) رضایت به قبول قطعنامه 598 می‌دهند؟

گفتگو با سردار کوثری در خصوص علل پذیرش قطعنامه 598:
چرا حضرت امام(ره) رضایت به قبول قطعنامه 598 می‌دهند؟
امام نگاه نمی‌کرد به تصمیمات مسئولین، به امکانات و به وجود تجهیزات، به حضور مردم و در نهایت همه‌ی اینها را که کنار هم بگذاریم باید بگوئیم حضرت امام تصمیم گرفتند، یعنیم وقعی که مسئولین به این نتیجه رسیدند، اما اینکه من عرض کردم برداشت‌ها تا حدّی غلط بود، تا حدّی دقیق نبود، این نه اینکه عنادی داشته باشند اما برداشت خودشان را ارائه کردیم که این برداشت دیگر برداشت جامع و کاملی نبود
به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از پایگاه 598، دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در برابر تجاوزات رژیم مورد حمایت ابرقدرت های جهان ی شیرینی ها و تلخی ها و رمز و رازهای فراوانی دارد که هنوز با وجود گذشت قریب دو دهه از پایان جنگ و علی رغم همت و تلاش مورخان و نویسندگان تاریخ و حوادث جنگ بسیاری از آنها مورد تجزیه و تحلیل و موشکافی جدی قرار نگرفته است.

یکی از موضوعات اصلی مرتبط با دفاع مقدس مسئله پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در آن روزهای حساس حرف و حدیث های فراوانی با خود داشت و امروز هم شاید نسل جوان به درستی نتواند علل و عوامل تاثیرگذار در پذیرش آن را برای خود حلاجی کند. به همین منظور گفتگوی صورت گرفته با سردار محمد کوثری از فرماندهان جنگ و همچنین نماینده مردم تهران در مجلس نهم را منتشر میگردد:

به نظر حضرتعالی پذیرش قطعنامه مولود یک امر سیاسی بود یا نظامی یا اقتصادی؟

اگر بخواهیم راجع به پذیرش قطعنامه صحبت کنیم، اگر از دیدگاه امام بخواهیم بگوئیم هیچ یک از اینها. یعنی بر اساس خود تصمیمی که حضرت امام گرفتند، ‌چون ایشان نه اینکه این مسائل را توجه نداشتند، ولی این نبوده که بخواهیم بگوئیم بر اساس این موارد بوده، اما ... .

ادامه مطلب ...

ناوهای هواپیمابر آمریکا در نگاه پاسداران، آهن پاره‌ای بیش نیست

سردار سلامی در آیین اختتامیه همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه:
ناوهای هواپیمابر آمریکا در نگاه پاسداران، آهن پاره‌ای بیش نیست
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان، آهن‌پاره‌ای بیش نیست
به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه که در مشهد برگزار شد با اشاره به هویت، نقش و جایگاه سپاه، این نهاد انقلابی را یک حقیقت و ماهیت اصیل دانست و اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر و غرش موشک‌های آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان آهن‌پاره‌ای بیش نیست.

سردار سلامی تشکیل سپاه و بسیج را معجزه ذهنی امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: سپاه و بسیج پژواک نور حق و الهامی الهی در اندیشه امام (ره) بود که با تشکیل آن نسخه راه‌های غلبه کفار بر مسلمین پیچیده شد.

وی با بیان اینکه امام (ره) حقیقت قدرت را می‌شناخت گفت: هنر امام(ره) این بود که ... .

ادامه مطلب ...

اقتصاد مقاومتی، تنها تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت

باز خوانی یک راهبرد در کلام رهبری؛
اقتصاد مقاومتی، تنها تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت
در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند،روشی که سدی مقاوم دربرابر هجمه های غرب به شمار می رود.

www.kiapey.blogsky.comبه گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از بی باک، اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی همواره یکی از ابزارهای غیر قانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است ،کما اینکه اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده ،آمریکا قانون تحریم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشت و در طول سی سال گذشته نیز مرتبا بر حجم این تحریم ها افزوده شد.

در طول چند سال اخیر با تلاش غرب برای بحران سازی در بحث برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، غرب تلاش بی وقفه ای برای استفاده از این ابزار غیر قانونی آغاز کرده و در طول یک ماه گذشته با اجرای تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی و هم چنین تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا تلاش خود را به اوج رسانده است.

در مقابل اتخاذ چنین رویکردی ازسوی غرب مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند.

نکته جالب توجه در این میان این است که... .

ادامه مطلب ...

مهدی عبوری شهردار ساری شد

مهدی عبوری شهردار ساری شد
عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: مهدی عبوری با هفت رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ساری انتخاب شد.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از"فارس " سید مهدی احمدی، در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بعد از عزل سید علی حجازی شهردار ساری شورا به فکر انتخاب شهرداری مناسب برای مرکز استان بود، اظهار داشت: شورای شهر در جلسات خود شش گزینه را برای مدیریت شهری مرکز مازندران پیشنهاد کردند که به دو نفر به نتیجه رسیدند.

وی ادامه داد: مجید حسین‌زادگان و مهدی عبوری دو گزینه برای شهردارشدن شهر ساری بودند که بعد از چند روز بررسی مهدی عبوری با هفت رای قاطع دومین شهردار منتخب شورای سوم شهر ساری شد.

احمدی خاطرنشان کرد: عبوری در نشستی دیدگاه‌ها و نظرات خود را به ما اعلام کرد.

به گزارش فارس، مهدی عبوری برادر سه شهید است که تاکنون رئیس حراست و معاون مالی اداری صدا و سیمای مرکز تبرستان را در جایگاه مدیریتی خود تجربه کرد.

مردم هرگز سال‌های اصلاحات را فراموش نمی‌کنند

آغاز سناریوسازی برای ناکارآمدنمایی اصولگرایان
مردم هرگز سال‌های اصلاحات را فراموش نمی‌کنند
پازل انتقادات اصلاح طلبان و چهره‌های فعال آنها از چیستی و کارنامه تفکر اصولگرایانه، در روزهای آینده و حتی تا مقطع انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک راهبرد ادامه خواهد داشت
به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از مشرق، فرصت‌ها و روزهای زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم، باقیمانده است.

روزها و فرصت‌هایی که از هم‌اکنون باید برای دامنگیر نشدن بلیّاتی همانند فتنه‌ها، سوء مدیریت‌ها و روزگاران سیاه تعارف جام زهر به مقام عظمای ولایت، اندیشه کرد و راه چاره جست.

یکی از این عرصه‌ها که در پیرامون آن شاهد تحرکاتی هم از جانب اصلاح طلبان هستیم عرصه خدمات و برکات تفکر اصولگرایی در هنگام استیلا برای مجالس هفتم، هشتم و نهم و دو دولت اخیر است.

خدمات و فوایدی که به نظر می رسد در تاریکی بروز برخی اختلافات و البته خاموشی روشنگران و آنان که باید در این عرصه زبان به سخن بگشایند، در حال خدشه‌دار شدن است.

از سوی دیگر به وضوح مشاهده می‌شود که بیش از هرکس دیگری، این، اصلاح طلبان هستند که  ... .

ادامه مطلب ...

به دنبال ایجاد تفکر جدایی دین از سیاست هستند

وزیر اطلاعات در گردهمایی بزرگ مبلغین:
به دنبال ایجاد تفکر جدایی دین از سیاست هستند
متاسفانه برخی افراد در داخل کشور با راهبردهای دشمنان در این خصوص همراهی می‌کنند و نگاه به برخی همراهان فتنه در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این افراد هنوز به برخی لایه‌های فتنه که مورد تاکید رهبری بود نرسیده‌اند.
به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از فارس "حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان امسال که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد تلاش برای اعتبارزدایی از رهبر معظم انقلاب را از جمله بخش‌های تهاجم دشمنان علیه ایران و اسلام دانست و اظهار کرد: سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی و غربی در جلسات بررسی شکست خود در فتنه این مسئله را دریافته‌اند که با حضور ولی فقیه، هیچ ناآرامی خاصی در ایران به وجود نخواهد آمد بنابراین پروژه‌ای دو وجهی را برای اعتبارزدایی از رهبری طراحی کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در داخل کشور با راهبردهای دشمنان در این خصوص همراهی می‌کنند و نگاه به برخی همراهان فتنه در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که ... .

ادامه مطلب ...

تخریب مغازه‌های بازار نرگسیه در ساری

تخریب مغازه‌های بازار نرگسیه در ساری
به گفته کاسبان جنب مسجد جامع ساری، تخریب مغازه‌ها بدون هماهنگی با کسبه‌ها انجام شد.

به گزارش ایتنا  به نقل اصولگرا و به نقل از فارس " در پی بهسازی مسجد جامع ساری بخش‌هایی از این مسجد توسط متصدیان امر در حال تخریب است.

تعدادی از کسبه بازار نرگسیه ساری که همسایه دیوار به دیوار مسجد جامع هستند و برخی کسبه‌ها که مستاجر مغازه‌های مسجد هستند با اعتراض به تخریب مغازه‌هایشان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

کسبه‌های بازار نرگسیه ساری در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه ملی اظهار داشتند: تخریب مغازه‌ها بدون اطلاع قبلی و بدون هماهنگی انجام شد.

کاسب‌های همسایه و مستاجر مسجد جامع ساری که تعداد آنها حدود 20 نفر است، بیان داشتند: مسئولان هیچگونه اطلاع‌رسانی و مکاتبه‌ای برای تخریب مغازه انجام ندادند.

یکی از کسبه‌ها که دارای مغازه طلافروشی بود نسبت به تخریب نابهنگام گلایه شدید داشت و به خبرنگاران گفت: برای انتقال طلا‌های مغازه با مشکل جدی مواجه شدم.

نظارت بر نحوه هزینه‏کرد اعتبارات تملک دارائی‏ها در دستگاه‏ها

نظارت بر نحوه هزینه‏کرد اعتبارات تملک دارائی‏ها در دستگاه‏های اجرایی / توجه ویژه بازرسی به روند جذب اعتبارات در بازه پایانی سال مالی
حمیدرضا فتحیان بازرس کل استان مازندران از اجرای همزمان 400 عملیات بازرسی خوداظهاری در ماه مبارک رمضان، کنترل روند هزینه‏کرد اعتبارات 7000 میلیارد ریالی تملک دارائی‏ها در دستگاه‏های اجرایی استان و توجه ویژه بازرسی به روند جذب اعتبارات در بازه پایانی سال مالی خبر داد
فتحیان در جلسه شورای معاونین بازرسی کل استان مازندران با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان بازرسی کل کشور در رصد اقدامات دستگاه‏های اجرایی اعلام داشت: نتایج بررسی‏ها از وضعیت تخصیص اعتبارات تملک دارائی‏های استانی و ابلاغی، دلالت بر این امر دارد که، مقاطع زمانی تخصیص این اعتبارات، از روال نگران‌کننده‏ای برخوردار است. از این رو باتوجه به حوزه‌های تخصصی، نسبت به رصد دقیق نحوه هزینه کرد و قراردادهای مربوطه مبادرت نموده، تخلفات احتمالی را با قید فوریت گزارش می‌کنیم.

بازرس کل استان مازندران افزود: باتوجه به اینکه همه ساله بخش قابل‏توجهی از اعتبارات در بازه پایانی سال مالی جذب می‏گردد، با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که بیشترین سهم را در جذب اعتبارات دارند، درقالب یک «طرح راهبردی»اقدامات اصلاحی لازم را تبیین خواهیم کرد

فتحیان، تطبیق اقدامات انجام شده با برنامه‏های ازپیش تدوین شده را یک اصل مسلم دانست و گفت: این تطبیق برای تعیین میزان انحراف احتمالی در دوره‌های زمانی سه ماهه انجام خواهد شد. ... .

ادامه مطلب ...

آیت‌الله جوادی آملی:نباید در مازندران کسی فقیر باشد

آیت‌الله جوادی آملی:نباید در مازندران کسی فقیر باشد
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مازندران با دارا بودن منابع قوی باید مشکلات مردم را حل کند و در این استان نباید کسی بی‌شغل و فقیر باشد

به گزارش ایتنا و به نقل از اصولگرا" فارس "آیت‌الله جوادی‌ آملی در دیدار با مسئولان اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: سازمان اوقاف با نظر متولی باید وقف را به‌روز برساند و تغییر کاربری دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر تغییر صورت نگیرد صدقه راکد است، ادامه داد: معنی صدقه جاریه این است که به‌‌روز‌رسانی شود و پیشرفت داشته باشد.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: بسیاری از موقوفات در سال‌های اخیر احیا شد و بسیاری از بقاع متبرکه به قطب فرهنگی درآمدند و در آستانه این هدف هستند ولی باید برای احیای وقف تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: وقف یکی از بنیه‌های علمی نظام است و در صورتی سازمان اوقاف موفق است که وقف را احیا کند و پیشرفتی در موقوفات حاصل شود.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: مازندران با دارا بودن منابع قوی باید مشکلات مردم را حل کند و در این استان نباید کسی بی‌شغل و فقیر باشد.

جوادی آملی افزود: باید به سمتی رویم که خطوط اصلی دین زنده بماند و در گذشته به وقف آسیب رساندند و این در حال ترمیم است و اوقاف باید برای زنده نگه داشتن وقف همت کند. ... .

ادامه مطلب ...

نخبگان بین‌المللی مازندران در نماز جمعه مرکزاستان تجلیل می‌شوند

نخبگان بین‌المللی مازندران در نماز جمعه مرکزاستان تجلیل می‌شوند
معاون اجرایی دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت: در چهار نماز جمعه ماه مبارک رمضان از نخبگان و تولیدکنندگان مازندرانی که در عرصه کشوری و بین‌المللی نام‌آور هستند در جمع نمازگزاران تجلیل می‌شود

به گزارش ایتنا و به نقل از اصولگرا به نقل از" فارس " مهدی مستشرق ، فعالیت‌های فرهنگی را در ایام ماه مبارک رمضان در ستاد نماز جمعه مرکز مازندران مستمر دانست و اظهار داشت: برپایی مراسم انس با قرآن با عنوان در "محضر قرآن" در 30 روز ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برجسته قرآن کشوری و بین‌المللی بعداز نماز ظهر و عصر در مصلی امام خمینی ساری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم معنوی در محضر قرآن به صورت پخش مستقیم از رسانه استانی مرکز تبرستان همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان راس ساعت 14 پخش می‌شود.

مستشرق به برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در یک ماهه ماه مبارک رمضان در محل مصلی نماز جمعه ساری خبر داد و گفت: نماز جماعت ظهر و عصر را حجت‌الاسلام غفاری اقامه می‌کند.

این مسئول از مردم مومن و قرآن‌دوست مرکز مازندران دعوت کرد تا ... .

ادامه مطلب ...

ستاره ای بدرخشید و ماه ایران شد

نگاهی به زندگی امام خامنه ای به مناسبت سالروز ولادت ایشان
ستاره ای بدرخشید و ماه ایران شد
منزل پدرى من تا چهار پنج سالگى من، یک خانه‌ی ۶۰ ـ ۷۰ مترى در محله‌ی فقیرنشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیرزمین تاریک و خفه‌اى! هنگامى که براى پدرم میهمان مى‌آمد همه‌ی ما باید به زیرزمین مى‌رفتیم تا مهمان برود.
سید على حسینی خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى، در 24 تیرماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود.

او دومین پسر خانواده بود و زندگى مرحوم سید جواد خامنه‌اى هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینى، بسیار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خیلى پارسا و گوشه‌گیر [...] زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من یادم هست شب‌هایى اتفاق مى‌افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهیه مى‌کرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود.»

خانه‌اى که خانواده‌ی سید جواد در آن زندگى مى‌کردند در یکی از محله‌های فقیرنشین مشهد بود: «منزل پدرى من که در آن متولد شده‌ام، تا چهار پنج سالگى من، یک خانه‌ی ۶۰ ـ ۷۰ مترى در محله‌ی فقیرنشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیرزمین تاریک و خفه‌اى! هنگامى که براى پدرم میهمان مى‌آمد -و معمولاً پدر بنا بر این که روحانى و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت- همه‌ی ما باید به زیرزمین مى‌رفتیم تا مهمان برود. بعد عده‌اى که به پدر ارادتى داشتند، زمین کوچکى را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شدیم.»

رهبر انقلاب از دوران کودکى در خانواده‌اى فقیر اما روحانى پرورش یافتند و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگشان سید محمد برای یادگیری الفبا و قرآن مجید، به مکتب‌خانه رفتند و پس از آن در مدرسه‌ی تازه‌تأسیس اسلامى «دارالتعلیم دیانتى» ثبت نام کردند و دوران تحصیل ابتدایى را در آن مدرسه گذراندند.

میثاق طلبگی

- ۱۳۳۰

سیدعلی از دوازده سالگی و ... .

ادامه مطلب ...

تجمع کارگران کشت و صنعت مقابل درب کارخانه

درپی بی تدبیری مسئولین استانی برای چندمین باراتفاق افتاد
تجمع کارگران کشت و صنعت مقابل درب کارخانه
جمعی از کارگران کشت وصنعت "غنچه " به دلیل تعطیلی این کارخانه و پرداخت نشدن حقوق معوقه خود مقابل درب این کارخانه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان گردیدند.
یکی از کارگران در بیان درد دل های خود اظهار داشت:چندماهی است که حقوق دریافت نکرده ایم و بسیاری از ما کارگران با داشتن سابقه زیاد در شرف بازنشستگی هستیم. همچنین شغل ما در زمره کارهای سخت و زیان آور محسوب می شود و در برخی موارد با مشکلات جسمی و بیماری مواجه می شویم.

شنیده های کارگران حکایت از این دارد که به دلیل سوء مدیریت و دریافت وام های کلان توسط شخص آقای مدلل و سرمایه گذاری در بخش دیگری دارد و مدیر عامل کارخانه چندماهی است در دسترس نمی باشد.

کارگران این کارخانه تعطیل شده گفتند:خواسته ما از مسئولان این است که کارخانه یا به کار خود ادامه دهد یا اینکه همه کارگرانش را باز خرید نمایند ؛ این درحالی است که درماههای گذشته ازمحل بودجه حوادث غیرمترقبه استانی" حقوق کارگران پرداخت میگردیدوحال قطع شده است. ... .

ادامه مطلب ...

استاندار به ضعف وناکارآمدی مدیریت استان وتیم حاکم اعتراف کرد

پس ازگزارش روشنگرانه وپافشاری پایگاه خبری تحلیلی اصولگرا
استاندار به ضعف وناکارآمدی مدیریت استان وتیم حاکم اعتراف کرد
اصولگرا خواستارپاسخگویی استاندار به افکارعمومی ونیزدخالت سازمان بازرسی استان درسرنوشت بودجه ده هامیلیارد تومانی کارگروه فرهنگ وهنر وساختارسازمانی فرهنگسرای یادشده ، بامنافع عمومی مردم مازندران بخصوص مرکزاستان ومیاندرودمی باشد.
به گزارش ایتنا به نقل از سرویس اقتصادی اجتماعی اصولگرا " استاندار مازندران طی حضوردرجلسات ومناسبت های اخیردرمازندران به ضعف استانداری وتیم حاکم براستان درجذب اعتبارات ومدیریت عالی اعتراف کرد.

براساس بررسی های سرویس اقتصادی اجتماعی اصولگرا ، فقدان اعتبارات وناتوانی درجذب بودجه های مالی واستانی وهمچنین اعلام وضعیت بغرنج کشاورزی واقبال کشاورزان به تغییرکاربری اراضی ، اخیراً به سرفصل های جدید سخنرانی های طاهایی تبدیل وجزوی ازادبیات وی درمجامع ومحافل تبدیل گردیده است.

این درحالی است که مسئولیت مستقیم چنین ضعف هایی درگام نخست به استاندار واستانداری بازگشت دارد.

بررسی سرفصل های ادبیات نوظهوراستاندار وهمکاران اوحاکی است که آنهادرسخنانی دیرهنگام وآن هم درماههای پایانی دولت دهم معتقدشدند :سهم مازندران ازاعتبارات 6 هزارمیلیاردتومانی صندوق توسعه ملی دربخش کشاورزی صرفاًبه یک سی ام اعتبارات محدودشده است.

وی همچنین پس ازگزارش های ... .

ادامه مطلب ...

تبریک ولادت رهبر انقلاب

در کشور عشق مقتدا خامنه ایست / فرماندهی کل قوا خامنه ایست / دیروز اگر عزیز مصر یوسف بود / امروز عزیز دل ما خامنه ایست /                                                                                                  ولادت رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی الامام سید علی خامنه ای ، بر همه ی شیعیان و به خصوص ایرانیان ولایتمدار مبارک .                                                             مدیر مسوول پایگاه کیاپی

شورای شهر ساری از "انصارالحسینی" دعوت به مذاکره کرد

برای انتخاب شهردار مرکز مازندران
شورای شهر ساری از "انصارالحسینی" دعوت به مذاکره کرد
شورای شهر ساری از انصارالحسینی شهردار فعلی مرکز شهرستان میاندرود برای مذاکره در مورد تصدی شهرداری ساری دعوت کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از فارس ، بحث انتخاب شهردار مرکز استان در هفته‌های اخیر به نقل محافل در شهرستان ساری تبدیل شده است.

در روزهای اخیر از بین کاندیداهای احتمالی نام مهدی عبوری معاون صدا و سیمای مازندران، مجید حسین‌زادگان فرماندار اسبق ساری و سید محمد انصارالحسینی شهردار شهرهای استان بیش از گزینه‌های دیگر و به صورت جدی مطرح شده است و پیش‌بینی می‌شود با جدیت و پیگیری‌های شورای شهر ساری معرفی شهردار این شهر خیلی زمان نگیرد. ... .

ادامه مطلب ...

احتمال تعطیلی BBC فارسی شدت گرفت/ صادق صبا موش زائید!

افتضاحات پی در پی شبکه دولتی انگلیس
احتمال تعطیلی BBC فارسی شدت گرفت/ صادق صبا موش زائید!
افتضاح دیگر برنامه "نوبت شما" مربوط به چند روز پیش می شود. ماجرا از این قرار بود که دو تن از مخاطبان که به گفته بی بی سی یکی از تهران و دیگری از اهواز با این شبکه تماس گرفته بودند، دقیقا جملات مشابهی را درباره تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم ایران بیان کردند...

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از پایگاه خبری598 " شبکه دولتی- سلطنتی بی بی سی فارسی که با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطبان فارسی زبان به‌خصوص مردم ایران چند سالی است که آغاز به کار کرده و در باطن ماهیتی ندارد جز مبارزه با اهداف جمهوری اسلامی، این روزها با مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای روبرو شده است.

بخشی از این مشکلات به چگونگی و شیوه‌های تولید و تنظیم و ارائه‌ خبر این شبکه باز می‌گردد. ماهیت عنادگونه بی بی سی با جمهوری اسلامی تا بدانجا پیش رفته که حتی سعی می‌کند با کنار هم گذاشتن اخبار دروغ و غلط و نیز شایعات، و جهت‌دار کردن حرفه‌ای آن، به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند. همین امر موجب شده که مخاطبین این شبکه روز به روز کمتر شوند. کارشناسان رسانه معتقدند که یک رسانه ممکن است برای مدتی بتواند افکار عمومی را در جهت مطلوب خود سوق دهد اما ... .

ادامه مطلب ...

کار فرهنگی در زمینه‌ی حجاب نباید تفننی تلقی شود!

درگفت‌وگوبا حجت‌الاسلام و المسلمین «علیرضا پناهیان» مطرح گردید
کار فرهنگی در زمینه‌ی حجاب نباید تفننی تلقی شود!
مهم‌ترین راهبردی که در نبرد رسانه‌ای می‌توانیم اتخاذ کنیم گرفتن نقطه‌ضعف‌های حریف است. ما امروز در جهان با پدیده‌ی نوظهور بی‌بند‌و‌باری و بی‌حجابی مواجه نیستیم، بلکه بی‌حجابی، به نتایج شوم خودش رسیده است. کسی نیست که از این فرصت برای تقویت بنیان‌های حجاب و عفاف استفاده کرده باشد.

برخورد ریشه‌ای و برنامه ریزی شده با مسئله‌ی حجاب همواره از چالش‌های پیش روی مسئولان فرهنگی بوده است .واکاوی این مطلب که آیا پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی راهکار مدونی برای برخورد با این پدیده تنظیم شده است موضوع گفت‌وگوی با «حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان» است.

برخی این شبهه را وارد می‌کنند که بر اساس نص صریح قرآن حجاب مخصوص زنان مؤمن است و زنان غیرمسلمان یا افرادی که ایمان معمولی دارند می‌توانند حجاب نداشته باشند. این افراد همچنین معتقدند که حکومت نباید در این خصوص دخالت کند. نظر شما در رابطه با این شبهه چیست؟

ممکن است صریحاً حکمی در رابطه با اینکه حکومت باید در امر حجاب دخالت کند (به صورت خاص و جزئی) نداشته باشیم، ولی طبیعتاً حکومت دینی فلسفه‌ای دارد و بر اساس آن فلسفه وظایفی بر عهده‌اش هست که یکی از آن وظایف زمینه‌سازی برای رشد معنوی آحاد جامعه و ایجاد امنیت روانی لازم برای برخورداری از حیات طیبه است. ... .

ادامه مطلب ...

اخبار جدید در مورد زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان

اخبار جدید در مورد زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان
در حالی که حزب نیروهای لبنانی (فالانژها) مدعی است که چهار دیپلمات ربوده شده ایران را لحظاتی بعد از دستگیری به شهادت رسانده اما یک روزنامه نگار اردنی در اظهارات جدیدی گفت که یک سال بعد از ربایش این چهار تن، در زندان با دیپلمات ها دیدار داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از اصولگرا و به نقل از ایرنا، چهاردهم تیر ماه 1361 خودرو سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در حمایت پلیس دیپلماتیک لبنان از شهر بندری طرابلس به بیــروت باز می گشت، برخلاف قوانین بین المللی و مصونیت دیپـلمات ها در منطقه ''برباره'' توسط مزدوران مسلح تحت امر رژیم صهیونیستی موسوم به ''نیروهای لبنانی'' متوقف شد و سه دیپــلمات ایرانی و خبرنگار همراه آنها ربوده شدند.

از آن زمان تاکنون از سرنوشت ''سید محسن موسوی'' (کاردار)، ''احمد متوسلـــیان''(وابسته نظامی)''، تقــی رستـــگار مقــدم'' (کارمند) و ''کاظم اخوان''(خبرنگار و عکاس ایرنا) خبری در دست نیست.

30 سال از ماجرای ربودن چهار دیپلمات ایرانی که توسط عناصر حزب نیروهای لبنانی دستگیر شده اند می گذرد، ولی این مساله هنوز یکی از مبهم ترین رخدادهای جنگ داخلی لبنان به شمار می رود.

اما روز سه شنبه دریچه جدیدی در این خصوص باز شد و سایت خبری ''جریان آزاد ملی'' لبنان طی گفت وگویی به نقل از ''عیسی ایوبی'' استاد دانشگاه و روزنامه نگار اردنی، مطالبی را نقل کرد که تا حدودی زوایایی از این حادثه را آشکار می کند. ... .

ادامه مطلب ...

بیماری خاموش مردان

بیماری خاموش مردان
فوق تخصص پیوند کلیه گفت: سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است که به دلیل علامت های ظاهری کم آن به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود.

به گزارش اصولگرا به نقل از مشرق "دکتر فرامرز فاضلی" اظهار داشت: به طور کلی سرطان پروستات از رشد سلول های بدخیم در داخل پروستات ایجاد می شود و یکی از شایعترین سرطان ها در مردان است.

وی افزود: احتمال بروز این سرطان با افزایش سن زیاد می شود و ... .

ادامه مطلب ...

امام رضا (ع) و روزهای آخر ماه شعبان

امام رضا (ع) و روزهای آخر ماه شعبان
در کتاب شریف المراقبات تالیف عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس سره که یک برنامه کامل خودسازی است در بخش ایام پایانی ماه مبارک شعبان یک حدیث زیبا از امام رضا علیه آلاف التحیة و الثنا نقل می کنند که بحث از آمادگی برای ماه مبارک است همان ماهی که بنا بر گفته امام مجتبی (ع) یک مسابقه بزرگ الهی است که یک عده پس از آن پیروز و یک عده شرمنده اند؛وارد شدن در همچنین مسابقه و امتحان بزرگی مطمئنا نیاز به کسب آمادگی دارد که این کلام زیبای امام هشتم به ما می آموزد که در این چند روز باقیمانده تا ماه رمضان برای آمادگی بیشتر چه کنیم؟

اباصلت نقل کرده است که در آخرین جمعه از ماه شعبان بر ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام وارد شدم ،ایشان به من فرمود: ای ابا صلت! بیشتر از شعبان گذشت و این آخرین جمعه آن است ، در این باقیمانده ماه تقصیر های گذشته ات را تدارک کن و بر آنچه به کارت می آید اقبال نما و بسیار در دعا و استغفار و تلاوت قرآن بکوش و از ... .

ادامه مطلب ...

اعلامیه

توجه     به زودی مطالبی پیرامون حجاب و عفاف از همین وبلاگ منتشر خواهد شد    توجه