وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

رییس ستاد انتخابات کشور: ما می‌خواهیم مردم ببینند که در شروع انتخابات رایی در صندوق نیست


باز هم اظهار نظری مظحک از آقایان :«تقلب در رای»!
رییس ستاد انتخابات کشور: ما میخواهیم مردم ببینند که در شروع انتخابات رایی در صندوق نیست
 متن مصاحبه رییس ستاد انتخابات کشور:

«ما می‌خواهیم مردم ببینند که در شروع انتخابات رایی در صندوق نیست.» رییس ستاد انتخابات کشور در جمع اصحاب رسانه از صندوق‌های شفافی که روز گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت دفاع می‌کند. وزارت کشور که به نظر می‌رسد در اجرای انتخابات الکترونیک در ٩ کلانشهر با شورای نگهبان به بن‌بست رسیده است و ٩ کلانشهر به ١٤ حوزه تقلیل پیدا کرد حالا تلاشش را به کار گرفته است دست‌کم برنامه‌های دیگرش را هر چند کوچک پیگیری و اجرایی کند. محمدحسین مقیمی در نشست خبری خود همچنین از اعلام آمادگی ٤٨٠٠ نفر برای شرکت در انتخابات خبر داد. مشخص نیست که این تعداد آیا برای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا امروز اعلام آمادگی کرده‌اند یا این آمار تنها مربوط به مجلس شورای اسلامی است. اما می‌توان حدس زد وزارت کشور این آمار را با توجه به استعفاهایی که با هدف شرکت در انتخابات بوده ارایه کرده است. بنابراین می‌توان حدس زد این تعداد تا امروز برای انتخابات مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند. در این میان اما شاید مهم‌ترین بخش صحبت‌های مقیمی آنجایی باشد که  

 از همه نخبگان دعوت می‌کند تا در انتخابات آینده شرکت کند. مقیمی در صحبت‌هایش از هیچ خط‌بندی سیاسی و جناحی سخن نگفته است و نخبگان همه جناح‌های سیاسی را تشویق می‌کند تا در انتخابات آینده حضور پیدا کنند. بی‌شک نقش وزارت کشور و شخص رییس‌جمهور در رایزنی‌ها برای تایید صلاحیت کاندیداها می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد، موضوعی که تا امروز برای همه در هاله‌ای از ابهام است و هنوز مشخص نیست دولت در این رایزنی‌ها چقدر می‌تواند طبق برنامه و سیاست انتخاباتی‌اش پیش برود. مهم‌ترین صحبت‌های مقیمی را در ادامه بخوانید:

ما می‌خواهیم مردم ببینند که در شروع انتخابات رایی در صندوق نیست. در این صندوق‌ها برگه‌های رای دیده می‌شود ولی رای مردم خوانده نمی‌شود.

وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری، و بخشداری‌ها آماده برای برگزاری انتخابات هستند. البته در گذشته خلاء‌های قانونی وجود داشت که این خلاءها به وسیله مجلس برطرف شد، امیدواریم شورای نگهبان هم مصوبات مجلس را تایید کند.

‌با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان همزمان برگزار می‌شود، هیات‌های اجرایی همگام شده و مجلس هم رای داده و قرار است یک هیات اجرایی برای دو انتخابات وجود داشته باشد.

تاکنون حدود ٤٨٠٠ نفر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

لایحه جامع انتخابات نیز تقدیم دولت شده که اگر در دولت به تصویب برسد در اختیار مجلس قرار می‌گیرد.

دولت بودجه لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را در اختیار وزارت کشور قرار داده و این مبلغ حدود ١٦٠ میلیارد تومان است.

امسال ما دنبال این هستیم که تا یک سوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، نمونه سخت‌افزار این انتخابات تهیه شده و به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، اکنون باید نرم‌افزار آن تهیه شده و به تایید شورای نگهبان برسد که این نرم‌افزار در حال تهیه است. پس از تایید شورای نگهبان ما حوزه‌هایی را که قرار است انتخابات در آن به صورت الکترونیکی برگزار شود، مشخص می‌کنیم.

٩٦٠هزار نفر به اجرای انتخابات کمک می‌کنند. ما خلاء‌های قانونی داشته‌ایم که مجلس آنها را برطرف کرد. اخیرا نیز مجلس مصوبات خوبی درباره تبلیغات انتخابات و تخلف درباره خرید و فروش رای داشته است.

وزارت کشور و فرمانداری‌ها تبلیغات زود هنگام را رصد و گزارشات آن را دریافت می‌کنند و طبق قانون با این تخلفات برخورد خواهد شد. اگر در فضای مجازی هم فعالیت زودهنگامی انجام شود طبق قانون با آن برخورد می‌شود. دستگاه قضا با اهانت و تخریب دیگران در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند و پلیس فتا هم آمادگی کامل برای برخورد با تخلفات در فضای مجازی را داراست.

ثبت نام انتخابات، ماشینی انجام می‌شود و تعرفه‌ها نیز از طریق ثبت نام الکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، در انتخابات هم شناسنامه و هم کارت ملی نیاز است. سازمان ثبت احوال هم اعلام کرده در کوتاه‌ترین زمان کارت ملی متقاضیان را تهیه می‌کنم. توصیه ما این است که آنهایی که کارت ملی ندارند برای گرفتن کارت اقدام کنند.

‌ توصیه رییس‌جمهور و وزیر کشور به ما این بود که در انتخابات بی‌طرف باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که مردم احساس کنند مجریان انتخابات بی‌طرف هستند. تمام تلاش ما این است که این جمله رهبری را که رای مردم حق‌الناس است عملی کنیم. ما معتقدیم قانون‌مند عمل کردن و بی‌طرفی لازمه صیانت از رای مردم است.

قوه قضاییه این آمادگی را دارد که خارج از نوبت به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کند، ما با ثبت احوال، دستگاه قضا، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نیز تعامل خوبی داریم تا به موقع اسناد لازم برای تایید یا رد صلاحیت نامزدها را داشته باشیم.

ما با همه فرمانداران درباره مسائل اساسی انتخابات صحبت کرده‌ایم، ما کشور را به ١١ منطقه تقسیم کرده‌ایم و جلسه توجیهی پنج منطقه را برگزار کرده‌ایم. ما ٢٧٠ مربی را تربیت و آموزش داده‌ایم که آنها در استان‌ها حضور می‌یابند و کادر اجرایی انتخابات را آموزش می‌دهند. همچنین امتحانی از فرمانداران درباره قانون انتخابات گرفته‌ایم تا تسلط آنها را در قانون انتخابات ارزیابی کنیم.

ما از نخبگان و کسانی که صلاحیت لازم را در خود می‌بینند، می‌خواهیم که در انتخابات ثبت نام کنند و به صحنه بیایند، تا ان شاء‌الله مجلس بعدی از نمایندگان نخبه‌تر، خبره‌تر و کارآمدتر برخوردار باشد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد