وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است
وبسایت اختصاصی علی بابایی

وبسایت اختصاصی علی بابایی

ما با سیاست (به معنای امروزی )کاری نداریم .مبنای ما حق است

حکم پوشیدن مانتوهای کوتاه و تنگ

حکم پوشیدن مانتوهای کوتاه و تنگ
  حجاب دافعه آسیب های اجتماعی و بسترساز رشد، ترقی و عزت بانوان در اجتماع است، و نیز رعایت حجاب موجب استحکام و پایداری کانون خانواده است.

به گزارش کیاپی به نقل از حجاب  ایران

در ابتدای این مقاله سعی داریم خیلی خلاصه فایده حجاب را در بعد فردی بررسی کنیم:

یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‎های بی‎بندوبار میان زن و مرد، هیجان‎ها و التهاب‎های جنسی را فزونی می‎بخشد و تقاضای روابط جنسی را به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‎آورد.

غریزه‌ی جنسی، غریزه‎ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هرچه بیش‌تر اطاعت شود بیش‌تر سرکش می‎گردد؛ هم‌چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‎ورتر می‎گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بی‎حیایی و برهنگی، اطاعت از غریزه‌ی جنسی بیش‌تر شده است، هجوم مردم به مسئله‌ی روابط جنسی نیز زیادتر شده و تیراژ مجلات و کتبی که رابطه جنسی را رواج میدهند بالاتر رفته است. این مطلب پاسخ روشن و قاطع به افرادی است که قائل به این هستند که همه‌ی گرفتاری‌هایی که در کشورهای اسلامی و شرقی بر سر غریزه‌ی جنسی وجود دارد، ناشی از محدودیت‎هاست؛ و اگر به کلی هرگونه محدودیتی برداشته شود و روابط جنسی آزاد شود، این حرص و ولعی که وجود دارد، از بین می‎رود.

البته از این افراد باید پرسید؛ آیا غرب که محدودیت روابط زن و مرد و دختر و پسر را برداشته است، حرص و ولع جنسی در بین آنان فروکش کرده یا افزایش یافته است؟!
پاسخ هر انسان واقع‎بین و منصفی به این سۆال این است که ... .

حکم پوشیدن مانتوهای کوتاه و تنگ
حجاب دافعه آسیب های اجتماعی و بسترساز رشد، ترقی و عزت بانوان در اجتماع است، و نیز رعایت حجاب موجب استحکام و پایداری کانون خانواده است.

به گزارش کیاپی به نقل از حجاب ایران

در ابتدای این مقاله سعی داریم خیلی خلاصه فایده حجاب را در بعد فردی بررسی کنیم:

یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‎های بی‎بندوبار میان زن و مرد، هیجان‎ها و التهاب‎های جنسی را فزونی می‎بخشد و تقاضای روابط جنسی را به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‎آورد.

غریزه‌ی جنسی، غریزه‎ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هرچه بیش‌تر اطاعت شود بیش‌تر سرکش می‎گردد؛ هم‌چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‎ورتر می‎گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بی‎حیایی و برهنگی، اطاعت از غریزه‌ی جنسی بیش‌تر شده است، هجوم مردم به مسئله‌ی روابط جنسی نیز زیادتر شده و تیراژ مجلات و کتبی که رابطه جنسی را رواج میدهند بالاتر رفته است. این مطلب پاسخ روشن و قاطع به افرادی است که قائل به این هستند که همه‌ی گرفتاری‌هایی که در کشورهای اسلامی و شرقی بر سر غریزه‌ی جنسی وجود دارد، ناشی از محدودیت‎هاست؛ و اگر به کلی هرگونه محدودیتی برداشته شود و روابط جنسی آزاد شود، این حرص و ولعی که وجود دارد، از بین می‎رود.

البته از این افراد باید پرسید؛ آیا غرب که محدودیت روابط زن و مرد و دختر و پسر را برداشته است، حرص و ولع جنسی در بین آنان فروکش کرده یا افزایش یافته است؟!
پاسخ هر انسان واقع‎بین و منصفی به این سۆال این است که نه تنها حرص و ولع جنسی در غرب افزایش یافته است، بلکه هر روز شکل‎های جدیدتری از تمتّعات و بهره‎برداری‎های جنسی در آنها رواج و رسمیت می‎یابد.

یکی از زنان غربی منصف، وضعیت جامعه‎ی غرب را در مواجهه با غریزه‎ی جنسی این‎گونه توصیف کرده است:
بعضی افراد می‌گویند مسئله‌ی غریزه‌ی جنسی و مشکل زن و حجاب در جوامع غربی حل شده است؛ آری، اگر از زن روی‌گرداندن و به بچه و سگ و یا هم‌جنس روی آوردن حل مسئله است، البته مدتی است این راه حل صورت گرفته است!! (احمد صبوری اردوباری، آیین بهزیستی اسلام، ج ۳، ص ۳۰۲)
از مهمترین فواید فردی حجاب دافعه آسیب های اجتماعی و بسترساز رشد، ترقی و عزت برای تک تک بانوان در اجتماع است، علاوه بر آن رعایت حجاب موجب استحکام و پایداری کانون خانواده است.

در این قسمت، نوشتار کوتاهمان را با دو سوال در حوزهء حجاب ادامه میدهیم:

سوال: در صورتی که زن می داند مرد نامحرم به قصد لذت به صورت و دستهای معمولی زینت نشده او نگاه می کند، در این فرض پوشاندن صورت و دستها لازم است یا خیر؟

آیة الله خامنه ای(دام ظله):

در فرض مذکور باید حتی وجه و کفین خود را هم بپوشاند.

آیة الله بهجت(ره):

پوشاندن دست و صورت مطلقاً بنا بر احتیاط لازم است.

آیة الله تبریزی(ره):

بلی در این صورت بنا بر احتیاط، پوشاندن لازم است.

آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظله):

دست و صورت بنا بر احتیاط واجب باید پوشیده شود(جامع الاحکام ۲/۱۶۵).

آیة الله فاضل لنکرانی(ره):

بلی پوشاندن آن لازم است.
سوال:پوشیدن مانتوهای تنگ و کوتاه توسط زنان که حجم بدن آنها پیداست، از نظر شرعی چه صورتی دارد؟

آیة الله خامنه ای(دام ظله):

اگر موجب جلب توجه نامحرم یا باعث فساد و ارتکاب حرام گردد جایز نیست.

آیة الله بهجت(ره):

اگر موجب ریبه باشد حرام است.

آیة الله مکارم شیرازی(دام ظله):

جایز نیست.

آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظله):

پوشیدن مانتو به نحو متعارف امروز کافی نیست علاوه بر اینکه مانتو مفاتن بدن و برجستگیهای آن را نمی پوشاند و در انظار اجانب مَعرَضیَّت برای فساد دارد و صورت و دست هم پوشیده نمی شود و بهترین پوشش چادر است که تمام مفاتن بدن را از نظر نامحرمان حفظ می کند.

آیة الله سیستانی(دام ظله):

پوشاندن آن از نامحرم لازم است.

آیة الله سبحانی(دام ظله):

حجم بدن زن باید پوشیده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد