نظارت بر نحوه هزینهکرد اعتبارات تملک دارائیها در دستگاههای اجرایی / توجه ویژه بازرسی به روند جذب اعتبارات در بازه پایانی سال مالی |
![]() |
![]() بازرس کل استان مازندران افزود: باتوجه به اینکه همه ساله بخش قابلتوجهی از اعتبارات در بازه پایانی سال مالی جذب میگردد، با همکاری سایر دستگاههای نظارتی و تعدادی از دستگاههای اجرایی که بیشترین سهم را در جذب اعتبارات دارند، درقالب یک «طرح راهبردی»اقدامات اصلاحی لازم را تبیین خواهیم کرد فتحیان، تطبیق اقدامات انجام شده با برنامههای ازپیش تدوین شده را یک اصل مسلم دانست و گفت: این تطبیق برای تعیین میزان انحراف احتمالی در دورههای زمانی سه ماهه انجام خواهد شد. ... . |
نظارت بر نحوه هزینهکرد اعتبارات تملک دارائیها در دستگاههای اجرایی / توجه ویژه بازرسی به روند جذب اعتبارات در بازه پایانی سال مالی |
![]() |
![]() بازرس کل استان مازندران افزود: باتوجه به اینکه همه ساله بخش قابلتوجهی از اعتبارات در بازه پایانی سال مالی جذب میگردد، با همکاری سایر دستگاههای نظارتی و تعدادی از دستگاههای اجرایی که بیشترین سهم را در جذب اعتبارات دارند، درقالب یک «طرح راهبردی»اقدامات اصلاحی لازم را تبیین خواهیم کرد فتحیان، تطبیق اقدامات انجام شده با برنامههای ازپیش تدوین شده را یک اصل مسلم دانست و گفت: این تطبیق برای تعیین میزان انحراف احتمالی در دورههای زمانی سه ماهه انجام خواهد شد. وی ارتقای کمی و کیفی مأموریتهای بازرسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: افزایش کیفی از باب اثبات موجودیت بازرسی و رصد مؤثر و مستمر امور در دستگاههای اجرایی استان از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین در خصوص ارتقای کیفی نیز پس از طرح الگوی تحول استراتژیک با توجه به حرفهای بودن بازرسان و کارشناسان و توان بالای اداره کل در ارائه آموزشهای تخصصی متناسب و فراهم بودن امکان بکارگیری متخصصین مدعو، کاملاً قابل اجرا میباشد. بازرس کل استان مازندران در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و ضرورت بهرهمندی از برکات معنوی این ماه شریف اظهار داشت: در این ماه به طور همزمان، بیش از 400 عملیات بازرسی خوداظهاری در سطح استان مازندران اجرایی میشود. اجرای گام به گام طرح پزشک خانواده حمیدرضا فتحیان، همچنین در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی این استان به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان مازندران به صورت گام به گام اجرا شود. وی افزود: یافتههای ما حاکی است که این طرح، ابتدا در یک یا دو شهرستان اجرا شود و پس از تجزیه و تحلیل نتایج و احراز مقبولیت به کل استان تعمیم یابد. بازرس کل استان مازندران با اشاره به وضعیت عمومی بهداشت و درمان مازندران اظهار داشت: نتایج حاصل از بازرسیهای انجام شده نشان میدهد که هیچ تناسبی بین نیاز واقعی با ظرفیتهای موجود وجود ندارد. وی برای بهبود وضعیت عمومی بهداشت و سلامت پیشنهاد کرد اولاً، استراتژیهای نظام سلامت و درمان مردم با دقت بیشتری انتخاب و تدوین شود، ثانیاً استراتژیهای ابلاغی از مرکز، به برنامههای دست یافتنی و بومی سازی شده در استان تبدیل گردد و به نحوی برنامه ریزی شود که امنیت روانی مردم در حوزه سلامت، همسان و هم شأن با انتظارات مردم از نظام باشد. فتحیان در ابتدای سخنان خود با اشاره به اصل 174 قانون اساسی و رسالت سازمان بازرسی در عرصه تحولات استراتژیک افزود: سازمان بازرسی کل کشور و به ویژه بازرسی کل استان مازندران با اعمال نظارتهای فراگیر و اثربخش، در پی مسئلهیابی و آسیب شناسی دقیق از وضعبت دستگاهها و حل اصولی مشکلات آنان میباشد. بازرس کل استان مازندران خاطرنشان کرد: بخش عمده مطالبات ما از دستگاههای اجرایی، برنامهای است. لذا با اعطای نقش محوی به واحدهای بازرسی و نظارت دستگاهها، تلاش میکنیم مدیران را به سمت تفکر استراتژیک و برنامه محور در توسعه پایدار استان سوق داده و یافتههای بازرسی را پس از تجزیه و تحلیل و تولید اطلاعات راهبردی، در اختیار مراجع ذیربط قرار دهیم. وی گفت؛ برنامههای نظارت راهبردی و حل مسائل ریشهای را با اولویتهایی چون؛ منویات مقام معظم رهبری و راهبرد توسعهای معظم له در سال 1378، کیفیت میزان تحقق شعار سال، سندهای توسعه، بازمهندسی نظام تحصیل درآمد و ریشه یابی مشکلات مربوط به منابع طبیعی در دستور کار بازرسی کل استان قرار دادهایم. فتحیان در ادامه به مزیتهای توسعهای استان مازندران اشاره و اعلام داشت: مازندران بهرغم برخورداری از مزیتهای توسعهای خداداد، استانی توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته است. دلایلی چون فقدان برنامه محوری، نبود تفکراستراتژیک، خود بزرگپنداری برخی از مدیران، ضعف در کارکرد تیمی و ایجاد هم افزایی، عدم حساسیت در نحوه مدیریت بر سرمایههای طبیعی استان و عرضه آن به ثَمن بسیار قلیل به افراد فرصت طلب و سودجو، و رواج پدیده زشت «آمار درمانی» باعث شده تا همافزایی دستگاهها در استان مازندران نسبت به هم پایین بوده و سرعت توسعه در آن با توجه به مزیتهای موجود بسیار پایین باشد. |